Følgere

lørdag 15. juni 2019

Tussetrollgenser og lue

Jeg har ei jente som blir skolejente til høsten! Og av erfaring så vet jeg at skoler rundt omkring er ganske kalde om høsten og vinteren, så prosjektene framover nå blir å strikke gensere til henne. Jeg fant en nydelig genser i ei bok som heter «Klassisk barneskrik» av Tove Fevang. Den gikk raskt å strikke, og garnet var herlig å jobbe med. Jeg strikket størrelse 8 år til min middels store femåring, og det viste seg å passe akkurat. Godt å ha genserne litt store. Og jammen var det akkurat nok rester til ei lue også!


Ferdig tussetrollgenser! I oppskriften stod det at vi skulle klippe åpning til armer og greier. Jeg skjønte ikke hvordan jeg skulle gjøre det, så jeg strikket fram og tilbake fra der hvor det ikke er lus. Framstykket og bakstykket strikket jeg sammen ved å ta en maske fra hvert stykke og strikke sammen og felle etter hvert. Ellers strikket jeg den som beskrevet i oppskriften.

Brodert navn på lue strikket av restegarn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar