Følgere

lørdag 19. mai 2012

Verdens beste

I morgen skal dattera til ei venninne av meg konfirmere seg og jeg har lovet å bake kake. Verdens beste ble bestilt. Har aldri bakt den før men var villig til å gjøre et forsøk og fikk ei oppskrift. På grunn av åndsverklov og slikt legger jeg ikke oppskrifta ut her. Er noen interesserte finnes det sikkert ei oppskrift på nettet.

Dette trenger du: Egg, sukker, hvetemel, margarin, bakepulver, melk, vaniljekrem fløte og mandelflak.





 Jeg vispet først eggehviter og sukker for å lage marengs og smørte det utover på høyre side av plata. Så lagde jeg toppen og smørte ut på venstre siden. Det er smart å dekke ei langpanne med bakepapir i stedet for å smørre den. Jeg hadde aldri fått kaka ut av panna uten bakepapir.





Ferdig stekt kake. Men hvordan få den hel sammen?





Vel, da var fløten og vaniljekremen blandet. Smørte halvparten mellom toppen og bunnen og resten på toppen. Til slutt drysset jeg mandelflak over. Kaka ble ikke hel men absolutt spiselig. Jeg tok meg en smak på noen smuler og den var god. Så denne kan jeg bake igjen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar