Følgere

mandag 13. august 2012

Frisk og lettvitt salat, stekt i ovnen

Ettersom vi har mye middagsrester i fryseren som vi ikke vet hva er, hadde vi restemiddag i dag. Jeg tok opp gryteretter, fiskegratenger, laks og noen rå kyllingfileter som jeg delte opp i strimler og stekte på panne. Jeg bladde i diverse kokebøker, tok det beste fra hver oppskrift og la til litt selv slik at jeg fikk min egen vri. Tror jeg brukte ca denne oppskriften:

1 løk
2 paprika (Gjerne to forskjellige farger, for eksempel en rød og en gul)
2 epler

Sitronsaft
Salt
Pepper
Persille

* Del opp løk, paprika og epler i små biter.
* Legg grønnsakene i en ildfast form. (lasagneform eller tilsvarende).
* Ha litt sitronsaft på og dryss over litt salt, pepper og persille.

Stek midt i ovnen på ca 200 grader i 30 minutter.

Salat klar til steking!



Tips 1:
Jeg synes det smakte godt både uten tilbehør og sammen med laks, kyllingfilet og bakt potet.

Tips 2:
Neste gang vil jeg tilsette ris og en søtsur saus av et eller annet slag.

Spørsmål:
Noen som har tips om en god søtsur saus, eventuelt en oppskrift?

4 kommentarer:

  1. Spennende! :) Tips til søtsur saus: Kjøp et glass søtsur saus i butikken, bland med en "pakke" fløte og kok opp. Smaker fantastisk godt, synes jeg... :)

    SvarSlett
  2. Takk for tipset :) Det hørtes godt ut, skal prøve det. Hvilken fløte anbefaler du? Kremfløte eller matfløte eller en annen type? Visper du den eller??

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen :) Jeg bruker nesten alltid kremfløte, uansett... :) Visper ikke, bare koker den sammen med den den søtsure sausen. Enkelt og godt :) Kjekt å se at du ble inspirert av lego-teppet, forresten... Lykke til!

      Slett
  3. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av resepter fra norske mat nettsteder og mat blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle resepter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge til din mat-blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

    Forhåpentligvis vil din egen mat blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Ann-Sofi
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett