Følgere

onsdag 6. mai 2020

Karantene spesial: Dag 6

Joakim har lyst til å være hjemme med Aleksandra om morgenen. Han tror nok at jeg og Aleksandra har fri. Men han koser seg alltid på barnehagen og er strålende fornøyd når han kommer hjem. I dag hadde de hatt Daidalos som tema på barnehagen og laget slim. Han kan sangen, også. Og hvis noen synger feil, kan du være sikker på at han korrigerer dem! 

Aleksandra synes hjemmeskolen begynner å bli kjedelig nå, når hun må holde så mye avstand fra vennene sine. Hun er ikke helt begeistret for å gjøre skolearbeid, men jeg sier til henne at hun skal gjøre akkurat det samme som de andre, selv om hun er hjemme. Og jeg er faktisk på jobb, selv om jeg jobber hjemmefra og har vært hennes lærer i tillegg siden 13. mars, med unntak av fire dager forrige uke. Jeg som lovte meg selv at jeg aldri skulle  bli lærer for ungene mine. Det løftet har jeg brutt nå. Jeg er litt imponert over lærerne deres, de legger ut opplegg både før og etter 12 om natten og står på om dagen også. Undervisningsoppleggene fra skolen hennes er både varierte og differensierte, så da er det opp til meg å konkretisere og motivere. I dag begynte vi dagen med norsk. Da norskleksen var levert inn, tok vi et «friminutt» og gikk på kjøkkenet og lagde gelé. Så hadde vi matte og litt KRLE, før vi gikk ut på tur. 

I går hadde hun tenkt å vasse, men siden det var andre folk der hun ville vasse, lovde jeg henne at hun  skulle få vasse i dag. I dag var det også en gjeng som var der, så da kjørte vi til Liarlund med matpakke, bøtte og håv. Der var det også en gjeng med barnehageunger, men vi satt på god avstand og spiste matpakke. Etterpå ville hun hjem, for det var kaldt. Og så lagde vi komler til middag. Det er favoritten til både Nils Reidar og ungene. Jeg skjønner det ikke helt, men det er visst kjempegodt! I morgen steker vi komlerester på stekepanna. Da skal jeg ha rester av fiskegratengen jeg hadde i går! 
Coronaen er dum, synes ungene. Degleder seg til å besøke andre, få besøk, gå i svømmehallen og Lekeland igjen. (Gammelt bilde).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar