Følgere

tirsdag 5. mai 2020

Karantene spesial: Dag 5

«Når kommer havfruekostymet mitt»? spør Aleksandra hver dag mange ganger til dagen. I begynnelsen av april bestilte vi en havfruehale til henne på wish. Og hver dag siden begynnelsen av april har hun spurt når det kommer. Jeg håper bare at det er passe stort og at det kommer fram innen 14. mai, som det ser ut på sporingen. Heldigvis har hun noe positivt å se fram til i karantenetiden.

I dag syklet jeg og Aleksandra til Fot, et vann i nærheten av oss. Der traff vi på en gjeng fra klassen hennes. De var på god avstand, men jeg forstod at flere hadde lyst til å komme bort til henne. Vi har forklart situasjonen for henne, og hun er kjempeflink til å holde avstand og spørre oss hvis hun lurer på noe. Hun fikk ikke vasse, og det syntes hun var dumt. Så var det hjem og gjøre resten av skolearbeidet etterpå. Ellers har hun gått på rulleskøyter, hoppet på trampoline og sett på iPad.

Nå skal vi først legge unger, så skal jeg sette meg ned og lage musikkopplegg til elevene mine når ungene er lagt. Jeg trodde jeg hadde laget alt klart i dag, da Aleksandra var ute på terrassen et øyeblikk. Jeg holdt på å ta opp en film, hvor jeg forklarte hva elevene skulle gjøre. Helt på slutten av filmen kommer Aleksandra inn og roper: «KAN EG FÅ IS»? Da fant jeg ut at det var lurt å gjøre dette når ungene var lagt. Men det er bare gøy, jeg liker godt å lage musikkopplegg. Jeg har nemlig oppdaget appen GarageBand, og den er helt genial for hjemmeundervisning. Kanskje den er genial for skoleundervisning, også. Jeg har i alle fall opplegg nok for resten av året, uansett om vi møtes igjen på skolen eller ikke!

Fotvannet i dag.


Måtte ta en selfie også. Jeg tok bilder av Aleksandra også, men dem legger jeg ikke ut her! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar