Følgere

fredag 8. mai 2020

Karantene spesial: Dag 8

I går ble karantenetiden redusert fra 14 dager til 10. Det betyr at Aleksandra bare har to dager igjen og begynner på skolen på mandag! Jeg går rundt og snufser og ser ut som jeg griner, men det er bare allergi som jeg får hvert år. Spray og øyedråper hjelper godt, og jeg tror ikke det ville hjulpet mot Corona. Min jobb åpner også for å ta imot noen klassetrinn, noe jeg gleder meg til. Jeg savner kollegaer og elever. Ting blir nok en del forskjellig fra hvordan det pleier å være, men de siste månedene har det vist seg at vi er tilpasningsdyktige, så det skal gå bra. I musikk, som er det faget jeg underviser hel klasse i, er det ingen problemer å kombinere smittevernhensyn med undervisning. Elevene har spilt mye på instrumenter (gitar) fram til nå, så da er det manipulering av lyd på iPaden som står på agendaen fra nå av! Jeg har kost meg hjemme med å synge trestemt med meg selv, lage storband og spilt kjempekult på strykere, og jeg som aldri har spilt strykere før!

I dag var vi på Fot igjen, og endelig fikk Aleksandra vasse! Det fikk jeg også, og det var herlig med litt krampe i bena. Den venstre foten er ekstremt vond for tiden. For noen uker kunne jeg ikke stå på den, men i dag klarte jeg å gå rundt hele Fotvannet. Og da var det godt å stappe den i kaldt vann og bedøve den etterpå! Så mens vi vasset hadde jeg Teams-møte med jobben på mobil! Snakk om multitasking!

Aleksandra lagde blomster av eggekartong. Det skal bli en uro. 
Fredag er den store gjøre ferdig-dagen. I kveld ble jeg ferdig med den ene foten på buksa til Joakim. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar