Følgere

tirsdag 26. juni 2012

Fruktsalat

Dessverre er ikke blåbærsesongen begynt ennå men det er en del bra frukt i butikkene. I dag har jeg laget fruktsalat. Det er godt med mange ulike frukter i den, helst i forskjellige farger. Jeg pleier å ha minst tre. Kiwi, druer, fersken, meloner av ulike slag, blåbær, jordbær, bringebær, bjørnebær og valnøtter er en fin miks. I denne fruktsalaten har jeg bare brukt kiwi, bringebær og fersken. Den ble veldig sur, akkurat slik jeg liker det. Jeg har prøvd med jordbær i stedet for bringebær og det blir en del søtere. Jeg pleier ofte å ha litt melonyoghurt over men det smaker godt med vaniljesaus eller fløte også, for de som liker det søtt! Mengde: Jeg kuttet opp to fersken, to kiwier og ca 100 gram bringebær. Det ble ca tre porsjoner (150 gram per porsjon).

Fruktsalat av kiwi, fersken og bringebær

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar