Følgere

lørdag 2. mai 2020

Karantene spesial: Dag 2

Jeg synes det er litt rart at alle er så opptatt av å ha en fin fasade og se bra ut utad. Bare tenk deg: Når det plutselig står gjester på døra uventet, panikkrydder vi mens vi vrir hjernen for å finne ut om vi har noe mat vi kan servere. Det er greit å rydde litt og sørge for at maten vi lager opprettholder en viss hygienisk standard. Og det er helt greit å ville ha det ryddig rundt seg. Men som oftest har gjestene god erfaring med rot hjemme hos seg selv og kommer ikke for å inspisere. Ofte er de ikke sultne, heller, hvis du ikke har invitert til et spesifikt måltid! De fleste kommer bare for å være med deg! I løpet av mine 39 år kan jeg huske to ganger jeg har reagert på rot og manglende hygiene der jeg har vært på besøk.

I dag har jeg vasket og ryddet på badet, og det var en skikkelig drittjobb, bokstavelig talt! Skal jeg være hjemme i 13 dager til, trenger jeg å ha det litt renere og ryddigere enn det vi hadde før jeg ryddet og vasket. Egentlig trodde jeg ikke det var så ille, for jeg både vasket og ryddet før jul... Tror Nils Reidar også har ryddet og vasket litt mellom jul og nå. Men egentlig vet jeg ikke, for han blogger ikke om det når han gjør det. Bare for å gjøre det helt tydelig: Jeg vasker og rydder fordi jeg trenger det selv, ikke fordi jeg skal polere noen fasade. Og så blogger jeg om det etterpå, for da får jeg motivasjon til å gjøre det!

Sååå... er du klar til å være med på do? Hvis du er en sart sjel, bør du ikke bli med inn, for dette er HEFTIG!


Her har jeg ryddet og vasket. Jeg trengte Domestos, hansker, JIF skurekrem, engangssvamper, tørkepapir, engangsmopp, søppelposer, såpe til vinduet og store mengder pågangsmot. 


Jeg skjønner ikke hvor alt dette rotet kommer fra! Jeg ryddet jo før jul! 



Klær som lå strødd på golvet er ryddet opp og lagt til vask. Golv og dusj er vasket og hybelkaninene er massakrert. 
Et bilde sier mer enn tusen ord.

Jammen fant jeg verdipapirer innimellom rotet! 

Kleshengere og dosete for unger på badet! Greit at vi av og til tørker jakker og dresser her, men alle de hengerne som ligger strødd trenger ikke å ligge strødd der. Og dosetet har ungene aldri brukt! 

Potte har de heller aldri brukt. Hva gjør den egentlig her? Og alle de tre solkremene av ukjent alder som er åpnet og lukter rart kan sikkert også kastes! 

Nå vet alle hvordan vi har det, sånn egentlig, i alle fall på badet. Doen er også vasket, men i anstendighetens navn bare driter vi i den! Joakim og Nils Reidar kom nettopp hjem etter en sykkeltur. Nå har Joakim kommet hjem og Nils Reidar sykler tur med Aleksandra. Det var ikke noe sjakktrekk å sykle alle fire i går, for de konkurrerer en del med hverandre, og da kan vi regne med at minst en får sammenbrudd hvis de ikke vinner en eller annen (for oss) uforståelig konkurranse.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar