Følgere

søndag 3. mai 2020

Karantene spesial: Dag 3

I dag fikk jeg migrene og lå nede for telling et par timer. Jeg har også et par bein som streiker ganske ofte, blant annet i dag. Så første del av dagen var jeg oppegående på rå viljestyrke. Jeg har såler som jeg får tilpasset av ortopediingeniør sånn omtrent en gang i året. Da må jeg også ha spesialsko. De kan jeg bestille selv hos Magnussen spesialsko. Maken til rask levering skal du lete lenge etter. Pakkene med sko lå utenfor døren min tirsdag denne uken, og jeg bestilte den fredag forrige uke. Og nå klarer jeg å stå og gå på foten, så det er forbedring. Krykkene er lagt opp på garasjeloftet.

Jeg har ryddet litt på kjøkkenet i dag. Hadde liksom fått litt nok av do i går. Kjøkkenet er et større prosjekt, så det bruker jeg en del lenger tid på enn badet. Nå ble det plass til å lage pizza, så det har vi hatt til middag i dag. Ungene spiste et stort stykke hver. Den ble inntatt utenfor.


Buksa til Joakim vokser litt hver dag. Nå er jeg begynt på det første benet. 

Husets pizza. Jeg har fullstendig oppskrift her inne en plass. Deigen pleier jeg å bake i brødbakemaskin. Så steker jeg en 600 grams kjøttdeig. Når den er stekt blander jeg et glass tomatpuré oppi. Så fyller jeg tomatpurreglasset med vann og blander vannet oppi sammen med kjøttdeig og tomatpuré. Ost på toppen. Grønnsaker etter eget ønske. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar