Følgere

lørdag 3. juli 2021

Myrull sjal


 Jeg har strikket mitt første sjal! Jeg valgte meg hvitt og lilla Egentlig skulle jeg hatt hvitt på det glattstrikkede og lilla på det med mønster. Jeg trodde jeg begynte med mønsteret, men jeg begynte visst med glattstrikk. Jeg er glad for at jeg gjorde den feilen, for hvitt er en veldig dominerende farge, så mønsteret kommer godt fram når det er strikket i hvitt. Dette var et kjekt mønster å strikke, men jeg visste ikke helt hvordan det ferdige sjalet så ut før jeg hadde strikket det. Jeg brukte to nøster lilla og to nøster hvitt av hver farge og fikk nesten ikke rester. Det stod ingenting om hvor mye man skulle bruke i boka, og heller ikke at man kunne strikke i tynn merinoull fra Sandnes garn, som er min favoritt! 



Ferdig sjal! Jeg begynte med noen få masker på det lilla og avsluttet på det hvite. 

Jeg trengte to hvite og to lilla nøster. 

Denne boken hentet jeg oppskriften fra! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar